Son dönemlerde kombi, beyaz eşya, klima gibi beyaz eşya arızalarında aradığı yetkili servisler nedeniyle mağduriyet yaşaması sıkça gündeme gelmişti. Bu konuda adım atan Ticaret Bakanlığı ise yaptığı incelemeler sonrasında 15 milyon TL’lik ceza kestiğini duyurdu. 2 yıldan beri sürekli yürütülen çalışmalara vurgu yapan Bakanlık, çoğu işletmenin yetkili servis olmadığını ancak bu yönde reklam ve tanıtım yaptığının belirlendiğini söyledi.
İnternette Araştırma Yapılmış
Ticaret Bakanlığı açıklamasında işletmelerin internet arama motorları ve sosyal medya üzerinden yaptığı çalışmaların incelendiğini ve bu kapsamda da cezai işlemlerin uygulandığını söylemesi dikkat çekti. Üstelik durum sadece cezayla kalmadığı gibi denetimler sonucunda suç teşkil eden uygulamaların da saptandığı ve bu kişilere yönelik suç duyurusunda bulunarak adli sürecin başlatıldığı da ifade edildi.
Açıklamalarda “Yetkili servis bilgileri için “Servis Bilgi Sistemi” kullanılmalıdır. Tüketicilerimizin, Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan ve www.servis.gov.tr adresinden erişilebilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) aracılığıyla kullanmış oldukları ürünlerin yetkili servis bilgisine ulaşabilme imkanı bulunmaktadır.” denilerek vatandaşların yetkili servis ihtiyaçlarında resmi kaynakları kullanması istendi.