Turkcell aboneleri, dün akşam saatleri itibarıyla meydana gelen şebeke kesintileri yüzünden iletişim sorunları yaşadı. Aboneler, sosyal medya mecralarında yaptıkları paylaşımlarda, arama yapamadıklarını ve bazı durumlarda “paketiniz bitti” uyarısı aldıklarını ifade ederek yaşanan duruma tepki gösterdi.
Meydana gelen teknik problem, pek çok bölgede geçici iletişim kesintilerine neden olurken, abonelerin günlük iletişim kurma pratikleri ise olumsuz etkilendi.
GSM şirketinin yetkilileri, konuya yönelik resmi bir açıklama yaparak, şebekedeki teknik bir sorun yüzünden pek çok bölgede hizmetlerin aksadığını kabul etti. Söz konusu açıklamada, “Yaşanan geçici sorun tamamen giderilmiştir. Müşterilerimize verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz” denildi.
TÜM ABONELERE 2 GB İNTERNET
Bunun yanı sıra, mağduriyeti gidermek için tüm abonelere 500 dakika, 2 GB internet ve 500 SMS hediye edileceği ifade edildi. Şirket, abonelerinin sabrı ve anlayışı için teşekkürlerini ileterek, bu gibi sorunların bir daha yaşanmaması konusunda gerekli tedbirlerin alınacağını duyurdu.
Bu tür sorunlar, abonelerin gündelik iletişim ihtiyaçlarını olumsuz etkilerken GSM operatörlerinin altyapı yatırımlarına ağırlık vermesi gerektiğini bir defa daha gündeme getirdi. GSM şirketinin hızlı müdahalesi ve müşterilerine sunduğu telafi paketi, meydana gelen sorunun olumsuz etkilerini bir oranda hafifletse de; uzmanlar, kullanıcıların uzun vadede kesintisiz hizmet alabilmesi amacıyla şebeke altyapısının güçlendirilmesi gerektiğini ifade ediyor.